Monday, June 24, 2013

PULAU REDANG - PERCUTIAN HARI 1

Salam Semua rakan Blog,

Entri kali ini aku kisahkan pasal perjalanan dari Seremban group aku ke PUlau Redang.
Aku pecahkan mengikut perenggan agar korang mudah baca catatan aku ni ya..

PRA-PERJALANAN

Jam 9.30malam pada 14 June 2013 bas bertolak ke Kuala terengganu.Dalam briefing aku bersama group sebelum ini,telah dijelaskan bila dan dimana diorang harus menunggu Bas di terminal 1,seremban..Aku harap dorang akan mengikut info yang dah aku bagi seminggu sebelum perjalanan.

Aku amat mengharapkan segalanya berjalan dengan lancar seperti dirancang,tapi kita ni manusia hanya mampu merancang ya tak?TUHAN yang menentukan semua yang kita rancang samada berjaya atau tak.
Tapi nampaknya semua yang dirancang berjalan dengan elok sekali..

Jam 9.20malam semua anggota group aku telah berada di Terminal 1,seremban..So,cuma bas aje yang kitorang tunggu sekarang ni..Masih lum kelihatan bas SP bumi di platform 42..
Dalam hati berkata,jangan la lewat bas ni ( sebab aku dah deal ngan pakcik driver van yang akan bawa aku ngan group ke jeti Merang ) kalau tak nanti susah pulak pakcik tu menunggu aku.
Mengikut kata pakcik van tu,Bas SP Bumi akan sampai ke Kuala Terengganu pada jam 5.30 pagi (15 June 2013 )
Tak berapa lama muncul kelibat bas yang dinantikan,Jam 9.30 malam aku dan group dapat naik bas,maknanya "step" pertama dah berjaya..
Kami nantikan perjalanan yang dijangka pada jam 9.45malam,namun meleset sebab ada pulak masalah lain yang wujud.( seorang suri rumah tiketnya dah terkoyak,so driver bas tu tak bagi dia naik ) drama lelehan airmata je kat 30minit..Adoyyyyaiii
Namun atas kebijaksanaan driver bas tu tadi dapatlah si suri rumah tu teruskan perjalanan balik kampung nya malam tu..Bas kami bertolak dari terminal 1 jam 10 malam..
Aku tengok Wan dah melabuhkan tirainya..hehehe (awal tul mamat sorang ni belayar) yang lain-lain masih lagi berbual..
Harap segalanya lancar dan selamat..Amin
Jam 4.30 pagi aku dah sampai Kuala Terengganu (awalnya)sebab bas ni tak berhenti dimana-mana untuk ambil penumpang..Pasal tu cepat kot>>Aku berborak dengan orang sebelah..
Apa nak buat awal sampai ni?Aku call pakcik Van tu,katakan yang group aku dah sampai Kuala Terengganu (sebab dia ade pesan agar call dia bila dah sampai) tu yang aku tunaikan janji..cewahhh
Sambil menunggu pakcik tu kitorang pun layan la minum pagi kat kedai yang penuh dengan lelaki kat Stesen Bas tu
Pasni aku akan sambung pasal cerita dihari pertama ya..bye